VUB-studenten die master volledig in corona afrondden, studeren af op Grote Markt in Brussel

Graduation ceremony in samenwerking met ULB en Stad Brussel

Vandaag studeert de eerste lichting coronamasterstudenten af aan de VUB. Zij rondden hun volledige academische master immers in corona af en kwamen niet fysiek op de campus, maar nu bekroont afstudeerjaar 2021 haar universitaire carrière op de Grote Markt en in het stadhuis van Brussel met een onvergetelijke graduation ceremony.

Voor het tweede jaar op rij organiseert de Stad Brussel een graduation ceremony voor de studenten van de Vrije Universiteit Brussel en de Université libre de Bruxelles. Bijzonder aan deze lichting studenten is dat zij de eersten zijn die hun master volledig in coronatijden doorbrachten en niet fysiek naar de les konden gaan.

Om deze bijzondere periode gepast af te sluiten, worden de studenten van de VUB en ULB gehuldigd op de Grote Markt in Brussel. "De graduation ceremony op de Grote Markt is heel symbolisch, en we zijn in de stad Brussel blij dat we VUB- en ULB-studenten en hun families deze ervaring kunnen laten beleven, vooral na de laatste bijzonder moeilijke maanden in hun studentencarrière", benadrukt Philippe Close, burgemeester van de stad Brussel.

"Het is schitterend voor de studenten om hun studie in stijl te kunnen afsluiten op de Grote Markt, waar de stad Brussel ons dit jaar weer welkom heet. Het is een bekroning van een periode van persoonlijke groei en intellectuele ontwikkeling en een inspiratie voor hun individuele toekomst. We geven ze met liefde dit mooie afscheid”, vult Caroline Pauwels, rector van de VUB, aan.

Zeven dagen lang zal de Grote Markt in teken staan van de afstudeerceremonies. Per faculteit zullen ook enkele belangrijke sprekers, zoals de decaan van de faculteit en de rector, de burgemeester van Brussel, Philippe Close, en enkele studenten de afstuderende masters toespreken. Daarnaast worden ook de laureaten bekendgemaakt en prijzen uitgedeeld.

Hieronder vindt u het programma van de afstudeerceremonies per faculteit:

• Recht & Criminologie: maandag 4 okt – 10u-12u
  • Letteren & Wijsbegeerte: maandag 4 okt – 12u-14u
  • Lichamelijke Opvoeding & Kinesitherapie: maandag 4 okt – 14u-16u
  • Wetenschappen & Bio-Ingenieurswetenschappen: maandag 4 okt – 16u-18u
  • Geneeskunde & Farmaceutische Wetenschappen: maandag 4 okt – 18u-20u
  • Toegepaste Economische Wetenschappen, Handelsingenieur, Business & Technology, international business: dinsdag 5 okt – 10u-12u
  • Bedrijfskunde & Business Management: dinsdag 5 okt – 12u-14u
  • Sociale Wetenschappen: dinsdag 5 okt – 14u-16u
  • Psychologie & Educatiewetenschappen: dinsdag 5 okt – 16u-18u
  • Multidisciplinaire Leraren Opleidingen: dinsdag 5 okt – 16u-18u
  • Industrieel Ingenieurs en Niet-Bruface Opleidingen: dinsdag 5 okt – 16u-18u

Meer informatie en illustratiemateriaal is te verkrijgen bij persrelaties VUB.

Sicco Wittermans
Sicco Wittermans Woordvoerder en persrelaties Vrije Universiteit Brussel