VUB sterkste stijger Times Higher Education subject rankings rechtswetenschappen

Belgische universiteiten scoren hoog

Vandaag maakte Times Higher Education haar rankings bekend voor de rechtswetenschappen. Niet minder dan vijf Belgische universiteiten maken ondertussen deel uit van de top 200. De Vrije Universiteit Brussel is de grootste stijger. Van plaats 101-125 landt zij nu in de top 50, op plaats 41.

De sterke stijging van de rechtswetenschappen is volgens prof. Miguel De Jonckheere, decaan van de faculteit Rechten en Criminologie, het gevolg van

"De volgehouden inspanningen om zelfs bij een sterke studententoename praktijkgericht onderwijs te blijven geven aan kleine groepen studenten. Ook de inspanningen die we hebben gedaan om in samenspraak met de studenten kwaliteitsvol blended onderwijs te ontwikkelen dat een goed evenwicht tracht te vinden tussen zelfontplooiing en sociaal contactonderwijs. Uiteraard speelt ook de sterke positie van onze onderzoeksgroepen in internationaal en interdisciplinair onderzoek een zeer belangrijke rol in dit mooie resultaat."

Er staan nu vijf Belgische universiteiten in de top 200, tegenover vier vorig jaar. UAntwerpen staat op plaats 126-150 en Université Catholique de Louvain op 101-125. Verder staan er drie Vlaamse universiteiten in de top 50: Vrije Universiteit Brussel dus op plaats 41, gevolgd door UGent op plaats 40 en tenslotte KULeuven met plaats 10. De VS en het VK hebben hun dominante positie in de top hiermee verloren, want buiten België staan nu ook universiteiten uit Australië en Singapore in de top 10.

contact:

Miguel De Jonckheere