VUB Social Entrepreneurship Fair op 28 november

GRATIS ONDERSTEUNING VRIJE UNIVERSITEIT BRUSSEL VOOR 40 PROJECTEN EN 500 DEELNEMERS

Met meer dan 40 projecten en 500 deelnemers, bereidt de VUB het grootste evenement voor ter ondersteuning van projecten en goede doelen: de VUB Social Entrepreneurship Fair. Het evenement vindt plaats op 28 november, 18.00 uur in de QA Aula op de VUB Campus in Pleinlaan 2, Elsene 1050. Het is de ideale plaats om kennis te maken met en om in contact te komen met honderden creatieve ondernemers en innovators om te ontdekken hoe te een duurzame wereld van morgen te bouwen. De persrelatie van de VUB heeft verschillende social entrepreneurs die hun verhaal willen doen.

Melanie Matute arriveerde in België een paar jaar geleden vanuit Lima, de hoofdstad van Peru. Ze begon aan haar managementstudies aan de VUB en was zich volledig bewust van de politieke en sociale situatie van haar land, alsook van alle uitdagingen van haar generatie. Tijdens haar verblijf aan de VUB had Melanie de gelegenheid om inspirerende leiders te ontmoeten en lezingen en verschillende activiteiten bij te wonen die verband houden met het landschap van sociaal ondernemerschap in België en in Europa. Dit was zeker een inspiratie voor de volgende stap in haar carrière als toekomstige sociale ondernemer.

"The Peruvian Social Incubator"
​Vandaag leidt ze een project genaamd "The Peruvian Social Incubator", onlangs gelanceerd op het VUB Social Entrepreneurship Platform. "Het was een geweldige mogelijkheid om mijn idee hier in België te lanceren via dit platform, omdat ik verschillende types van ondersteuningen verkreeg op verschillende niveaus, van de universiteit en de hele gemeenschap hieraan verbonden. Ze hebben me de laatste duw gegeven die ik nodig had om aan de slag te gaan mijn project en ik weet zeker dat het snel zal gematerialiseerd worden en volledig operationeel zal zijn in Peru ", zei Melanie over haar project en het VUB-platform.
​Melanie met de "Peruvian Social Incubator" en andere 40 projecten zullen hun ideeën presenteren tijdens de VUB Social Entrepreneurship Fair, het grootste evenement van deze aard georganiseerd door de VUB. Honderden studenten en sociale ondernemers staan klaar om contact te maken met anderen, omdat dit evenement de gelegenheid biedt om op één dag een grote gemeenschap van mensen te verzamelen die zich inzetten voor het ondersteunen van en werken aan een duurzame toekomst. De organisatoren van het evenement hebben ook de deelname bevestigd van bekende sprekers en praktijkmensen op het gebied van sociaal ondernemerschap in een reeks van getuigenissen.

De uitdaging is er nog steeds. Brussel en andere steden in België zijn omringd door veel sociale ondernemers met geweldige innovatieve ideeën en mogelijke oplossingen voor de meest uitdagende problemen van onze samenleving. Ieder van ons kan een verschil maken door ze een handje te helpen en hun initiatieven bij te dragen. Toegewijd aan deze geweldige uitdaging, biedt de VUB, via haar voorzitter van de leerstoel Social Entrepreneurship, gratis ondersteuning en coaching aan die projecten of goede doelen: "We zijn toegewijd aan het ondersteunen van elk project dat een positieve maatschappelijke impact wil creëren. We doen dit door het opbouwen en aanbieden van een ecosysteem (met mensen, netwerkpartners en instellingen) om die projecten te helpen bij het creëren van een betere wereld van morgen" zei Prof. Dr. Nikolay Dentchev, voorzitter van Social Entrepreneurship van de VUB.

De VUB Chair of Social Entrepreneurship Platform: dit gratis crowdsourcing- en crowdfunding platform kan gebruikt worden om projectideeën te lanceren met een maatschappelijke impact. Het biedt de mogelijkheid voor sociale ondernemers om meer zichtbaarheid te krijgen, het bewustzijn te vergroten en de samenwerking met relevante belanghebbenden in onze gemeenschap te versterken; het opent ook de mogelijkheid om financiële steun te ontvangen via donaties. We nodigen iedereen uit om ons platform te bezoeken en alle bestaande projecten te ondersteunen. We nodigen ook iedereen die geïnteresseerd is uit om zijn of haar eigen project met ons te starten. Elke inspanning wordt ondersteund.

Wil je deel uitmaken van de transformatie? Woon de VUB Social Entrepreneurship Fair op 28 november bij. Het evenement begint met een reeks lezingen van 18:00 tot 20:00; Er is een postersessie, netwerken en drankjes die worden aangeboden van 20:00 tot 22:00 uur. Registratie is gratis maar verplicht op: www.vubsocialentrepreneurship.com