VUB-professor Jonathan Holslag deelt wereldinzichten met Nic Balthazar

Zondag 11 april - 12.15 uur - VRT EEN - De inzichten

Op zondag 11 april om 12.15 uur is VUB-professor Jonathan Holslag te gast in het programma De inzichten op VRT EEN. De politicoloog en Chinakenner laat er zijn licht schijnen over Europa en Vlaanderen en hoe die eruit zullen zien na de coronacrisis.

VUB-professor Jonathan Holslag zal tijdens de uitzending een aantal uitdagende inzichten met Nic Balthazar bespreken: "De wereld is nog steeds een wildernis", "Het is niet evident voor een rijke samenleving om in het reine te komen met aftakeling", "De coronacrisis toont vooral een opstoot van zelfmedelijden" en "Vooruitgang is het vermogen om meer mens te zijn".

Jonathan Holslag wordt internationaal erkend voor zijn expertise over oorlog, vrede, China en Europa. Naast zijn wetenschappelijk werk en lesgeven aan de Vrije Universiteit Brussel is Holslag een veel gevraagd spreker, opiniemaker en publicist en adviseert hij staatshoofden, ministers en bedrijfsleiders.

De inzichten is een reeks van diepgaande gesprekken met inspirerende gasten op VRT EEN. Het programma wordt ontwikkeld met www.demens.nu. De opname vindt plaats in Tour & Taxis te Brussel. Herhaling van de uitzending van zondag 11 april is te zien op maandag 12 april om 14.20 uur en zaterdag 17 april 2021 om 11.25 uur op VRTNU.