VUB opent academiejaar op zes plaatsen tegelijk

Dinsdag 22 september 2020 | De Wereld Heeft Je Nodig

De wereld heeft je nodig – The world needs you, dat is het thema van de academische opening van de Vrije Universiteit Brussel. Op dinsdag 22 september 2020 zal rector Caroline Pauwels het academiejaar 2020-2021 openen. Zij zal dit doen in Ancienne Belgique. Daar zal zij ook haar plannen voor haar nieuwe rectortermijn presenteren. Even daarvoor zal in de aula Q op de VUB Brussels Humanities, Sciences & Engineering Campus in Etterbeek een eredoctoraat worden uitgereikt aan Koenraad Tinel en Simon Gronowski. Dit is nog maar een deel van het volledige programma, dat helemaal coronaveilig op zes locaties in Brussel plaatsvindt. We nodigen u als journalist van harte uit om het event bij te wonen.

Voor meer informatie of om beeldopnames te verkrijgen of om u in te schrijven, kunt u terecht bij de persrelaties van de VUB.

De academische opening vindt dinsdag 22 september 2020 vanaf 15 uur. Overal zal publiek aanwezig zijn - rekening houdend met de coronaregels – en op elke locatie zal een deel van de opening op het podium te zien zijn. Wat op de andere locaties gebeurt, kunnen de aanwezigen op een groot schermen volgen. Stadsmedium Bruzz zendt de academische opening live uit.

Op het programma staat in ieder geval de bekendmaking van de plannen voor de tweede termijn van rector Caroline Pauwels en natuurlijk de officiële opening van het nieuwe academiejaar.

Elke locatie staat in het teken van een ‘P’, gebaseerd op de Sustainable Development Goals van de VN: People, Planet, Prosperity, Peace, Partnership. Daar komt nog een eigen P bij, die van Poincaré. Aan de Franse filosoof Henri Poincaré ontleent de VUB haar leuze dat het denken zich aan niets mag onderwerpen, behalve aan de feiten zelf.

ANCIENNE BELGIQUE - 15:00 - POINCARÉ.

• Verwelkoming
  • Muzikale act: Black Box Revelation

AULA Q - 15:06 - PEACE

• Uitreiking eredoctoraat aan Simon Gronowski en Koenraad Tinel