VUB op Theater Aan Zee

Uitreiking twee eredoctoraten en rector Caroline Pauwels gastcurator

Rector Caroline Pauwels is gastcurator van het theaterfestival Theater Aan Zee (TAZ) in Oostende. Maar de VUB ontplooit zelf ook een flink aantal activiteiten op TAZ, waaronder de uitreiking van twee eredoctoraten en de literaire Luc Bucquoye Prijs. Hieronder een overzicht. “Ik kijk uit naar alle voorstellingen, omdat ik zelf ook hunker naar kunst en cultuur” zegt Caroline Pauwels in haar toespraak bij de bekendmaking van het programma.

In de bijlage kunt u haar hele toespraak lezen.

“De link tussen wetenschap en kunst in het algemeen en tussen TAZ en VUB in het bijzonder vertaalt zich in het organiseren, samen met de KVS, van Mindblowers een ontmoeting tussen kunstenaars en academici. In het organiseren van een Oostendse kinderuniversiteit en de elektronische DataBuzz die afreist naar Oostende. Maar ook in het literatuurprogramma. We reiken de VUB Luc Bucquoye prijs uit op 7 augustus en twee uitzonderlijke eredoctoraten op 3 augustus.”

• Mindblowers ism KVS over ‘verwondering’: op 31 juli en 1 augustus om 15u en 21u, in De Grote Post (Amfitheater).
  • Concert Tore Dnys & Philippe Thuriot op 2/8 om 11u en 17u in De Grote Post
  • Databuzz: 2 tot 5 augustus op speelpleinwerkingen en op 6 en 7 augustus bij TAZ Youth
  • Uitreiking twee eredoctoraten: 3 augustus
  • Luc Bucquoye prijs op 7 augustus om 11u in De Grote Post (Panoramazaal)
  • Kinderuniversiteit on Tour (en wetenschapsbox) 24 juli Sint-Catharinaplein, 31 juli Cardijnplein, 7 augustus Achturenplein telkens van 13u-18u
  • Luminal Lab, artistiek onderzoek naar gekleurde lichten: 24 juli tem 28 juli, De Grote Post (Dactylo)

Praktische info

Het volledige TAZ programma komt op 10 juni online via www.theateraanzee.be. Tickets zijn verkrijgbaar vanaf 14 juni.

Accreditatie

Het volledige programma met data, uren en alle voorstellingen kan u op aanvraag verkrijgen vanaf 7 juni. Indien u een voorstelling wenst bij te wonen, kan u contact nemen met de persmedewerker van TAZ.

Contact van TAZ voor de pers

Tatjana Bonne

CO