VUB-onderzoeksgroep Persoonlijkheid en Psychopathologie ontwikkelt mee tool om denken om te zetten in kleur en vorm
We leven in een wereld waarin we die steeds vaker polariseren en vervallen in absolute zekerheden. Om na te gaan hoe genuanceerd we nu écht denken, lanceerde Knack een nieuwe campagne: Denk In Kleur.
Denk in Kleur vertrekt vanuit een vragenlijst die berekent hoe zwart-wit of hoe kleurrijk je denkt. Na elke vraag verandert jouw vorm beetje bij beetje, eindigend met een eigen persoonlijke ‘sculptuur’ die je kan downloaden. De vragen zijn ontwikkeld in samenwerking met de onderzoeksgroep Persoonlijkheid en Psychopathologie van de vakgroep Psychologie aan de Vrije Universiteit Brussel, bekend voor hun onderzoek naar persoonlijkheid over de levensloop. VUB-professor Gina Rossi: “Wij hielden rekening met verschillende parameters zoals empathie, ruimdenkendheid, flexibiliteit en nieuwsgierigheid. Deze zijn gebaseerd op verschillende psychologische tests, meer specifiek: de BFI-2 en FIT-60 tests.”
De test vind je hier: knack.be/denkinkleur
contact:
Gina Rossi