VUB maakt onderzoek over dinosaurussen toegankelijk

Op 19 december organiseert de Vrije Universiteit Brussel (VUB) een ontmoetingsmoment voor iedereen die meer te weten wil komen over dinosaurussen. “Dinosaurs on campus” brengt onderzoekers uit het vakgebied samen, neemt het publiek mee op reis door verschillende tijdperken en onthult mysteries van de geschiedenis van onze planeet.

Tijdens “Dinosaurs on campus” geven internationale paleontologen en dino-experts aan de hand van presentaties uitleg over het dinorijk. De avond belooft een boeiende verkenning van fossielen en andere dieren uit het geologische verleden van de aarde te worden. Bovendien biedt het ontmoetingsmoment dinofans en geïnteresseerden de gelegenheid om in gesprek te gaan met dit team van experts.

“We zijn verheugd om delen van ons onderzoek aan het grote publiek voor te stellen en hen onder te dompelen in vergane tijden”, aldus Koen Stein, VUB-paleontoloog. “Mijn collega’s en ik beantwoorden tijdens de avond graag alle vragen, zowel over het onderzoek naar dino’s als over wat het inhoudt om de job van paleontoloog uit te oefenen”.

Naast de lezingen en ontmoetingen voorziet de VUB bijhorende randanimatie. Zo vinden er 3 signeersessies plaats en wordt de avond omkaderd door live muziek, gebracht door het harmonieorkest van de academie van Etterbeek in samenwerking met het VUB-Orkest. Inschrijven is gratis en kan via de volgende link.

Story image

Praktische info

19 december 2023 om 19u
​Pleinlaan 2, 1050 Etterbeek