VUB-gerontoloog Christel Geerts over ouder worden als vrouw

Boekvoorstelling Meisjes van 50 en meer – dinsdag 24 november 12u15 - Youtube

Beste journalist,

Op dinsdag 24 november stelt VUB professor in de gerontologie Christel Geerts het boek Meisjes van 50 & meer voor, dat onder haar leiding tot stand kwam. In het boek, uitgegeven door ASPeditions, geven Geerts en collega-wetenschappers een openhartige inkijk in de wereld, hoofden, lichamen en gevoelens van vrouwen van 50-plus. Het wetenschappelijke kader van het boek wordt aan de hand van drie familieportretten geïllustreerd en afgesloten met beleidsaanbevelingen van de progressieve vrouwenbeweging zij-kant.

De première van het boek gaat gepaard met een live chat waarin iedereen vragen kan stellen.

“Vrouwen zijn met een lager inkomen en minder pensioenrechten kwetsbaarder dan hun mannelijke leeftijdsgenoten. Ze leven langer, maar zijn daarom niet gezonder. Ze combineren de zorg voor kleinkinderen en voor hulpbehoevende ouders, terwijl de jongsten onder hen zelf nog aan het werk zijn. Maar er zijn ook nog andere zaken, zoals de plaats van oudere vrouwen in de huidige maatschappij, seks op latere leeftijd, de menopauze, eenzaamheid, geneeskundige zorg op maat, enz. We gaan in het boek alvast de taboes niet uit de weg,” zegt prof. Geerts.

U bent van harte welkom op deze première, op 24 november om 12.15 uur op het YouTube-kanaal van zij-kant. U kan ook voordien een interview aanvragen met prof Geerts: bij de persrelaties VUB, via 0484 590 550 of [email protected]

Contact:

Christel Geerts