VUB geeft extra aandacht aan gelijkheid en inclusie tijdens Eutopia Diversity Week

De Vrije Universiteit van Brussel organiseert samen met VUB Equality Network van 14 tot en met 17 november de Eutopia Diversity Week. Het doel van de week is om een genuanceerd debat rond inclusie, diversiteit, dekolonisatie en andere belangrijke thema’s te voeden met nieuwe inzichten en benaderingen. Verschillende experten delen hun wetenschappelijke kennis tijdens lezingen, workshops en getuigenissen.

De VUB bevindt zich in een grootstedelijke context waar waarden zoals gelijkheid en inclusie ongelooflijk belangrijk zijn en vooral kansen bieden. Daarom creëert het VUB Equality Network hier in samenwerking met de universiteit meer visibiliteit rond via de Eutopia Diversity Week. “Het VUB Equality Network is zowel een netwerk, als een veilige plek van partners en actoren binnen en buiten de VUB die expertise en acties rond inclusie en gelijkheid in de spotlights zetten. Het ultieme doel is om de universiteit van binnenuit te veranderen met druk van buitenaf. Hier sluit de Eutopia Diversity Week dan ook perfect bij aan.”, vertelt Cheyma Al Mehraj, initiatiefnemer VUB Eutopia Diversity Week.

De Eutopia Diversity Week biedt activiteiten aan op verschillende plekken in Brussel en online. VUB’ers die graag meedoen aan de week, schrijven zich gratis in via het inschrijvingsformulier.

Enkele sprekers:

• Christil Asamoah, voormalig VUB-onderzoekster rond dekolonisatie
  • Brenda Anyango, een van de studentenpsychologen van de VUB die spreekt over inclusie en mentaal welzijn
  • Bouchra Al Mehraj, veranderingsmanager, coach en ondernemer. Zij geeft een workshop over hoe de VUB’ers hun talenten kunnen vinden en hun doel kunnen bereiken, gevolgd door getuigenissen (student career ambassador workshop)
  • Saidou Music, een van Brussel's bekendste Afrobeats DJ's

Voor meer informatie, contacteer:
​Cheyma Al Mehraj, 0486 24 16 07

Noot voor de journalist:
Van 21 tot 25 november, aansluitend op de Eutopia Diversity Week, vindt de Eutopia Week plaats in de universiteit van Ljubljana, een van de partneruniversiteiten van de VUB. Het thema in Ljubljana is ‘de universiteit van de toekomst’. ​ Het volledige programma is hier te lezen.

Sam Jaspers
Sam Jaspers Perscontact wetenschap & onderzoek