Reusachtige, jaarlijkse VUB-BBQ vervroegd

2071 BBQ-ers op donderdag 31 mei vanaf 13u00 op campus Etterbeek

Donderdag 31 mei vanaf 13.00 uur trakteert de Vrije Universiteit Brussel als grootste Nederlandstalige werkgever in Brussel al haar personeelsleden op een gigantische barbecue. Al 2071 mensen en 50 diensten hebben zich ingeschreven. De pers is van harte uitgenodigd om een hapje mee te eten.

De immense personeelsbarbecue aan de Vrije Universiteit Brussel was een jaarlijkse traditie geworden om het academisch jaar af te sluiten. Vanaf de komende editie wordt er de zomer mee ingeluid. De BBQ is met een maand vervroegd, zodat studenten die examens afleggen en profs die examens afnemen er niet door worden gestoord.

Het uitgestrekte grasveld rondom het hoofdgebouw wordt een middag lang het toneel van een uitbundig personeelsfeest. We gaan ervan uit dat de weergoden ons gunstig gezind zijn. Het eetfestijn vergt een flinke organisatie. Er zullen tachtig barbecues, 450 tafels en 1800 stoelen klaar staan. Een recordaantal van 2071 mensen van vijftig diensten heeft zich momenteel al ingeschreven. Om de groenten en het vlees te bereiden is er honderden kilo houtskool besteld. De muzikale noot  wordt dit jaar verzorgd door DJ White.

De Vrije Universiteit Brussel is de grootste Nederlandstalige werkgever van het Brusselse gewest. De instelling heeft ruim drieduizend personeelsleden; samen met het Universitair Ziekenhuis Brussel zijn het er zelfs over de zesduizend. De VUB heeft een omzet van meer dan 230 miljoen euro en een onderzoeksbudget van 110 miljoen. Er zijn 16.094 inschrijvingen, verspreid over vier campussen, acht faculteiten, zeventien aula’s en 115 leslokalen.

De (beeld)pers is van harte uitgenodigd om mee te feesten, op donderdag  31 mei  vanaf 13.00 uur voor gebouw M, ook bekend als het rectoraat, op de campus in Etterbeek, Pleinlaan 2 in 1050 Brussel.

Sicco Wittermans Woordvoerder, Persrelaties VUB