Persuitnodiging: Sport Vlaanderen, Gezond Sporten Vlaanderen en oud-rector VUB stellen campagne tegen zonnebrand voor

Zaterdag 8 juni - 13 uur - jeugdkorfbaltoernooi in Boechout-Vremde (Kerkweg 1)

Sporten is gezond. Maar tijdens de zomer gebeurt dat vaak onder een brandende zon. Vooral kinderen lopen dan risico op zonnebrand. Hun huid is immers dunner en gevoeliger dan die van volwassenen. Daarom lanceren Sport Vlaanderen en Gezond Sporten Vlaanderen een nieuwe campagne tegen zonnebrand. Die moet onder het motto 'Schaduw, T-shirt, zonnecrème. En het loopt gesmeerd!' ouders en jeugdsportorganisaties ertoe aanzetten om sportende kinderen te beschermen tegen de zonnestralen. Want één keer verbrand, heeft een kind de rest van zijn leven een verhoogd risico op huidkanker.

U bent hartelijk uitgenodigd op de voorstelling van de campagne op zaterdag 8 juni om 13 uur tijdens het jeugdkorfbaltoernooi in Boechout-Vremde. Ook voormalig VUB-rector en huidkankerpatiënt Paul De Knop zal aanwezig zijn en staat u graag te woord. De roodharige doctor in de lichamelijke opvoeding en hoogleraar sportsociologie en sportbeleid is peter van de campagne. “In mijn jeugd sportte ik vaak onder de volle zon zonder enige huidbescherming,” zegt hij. “Daar draag ik nu de gevolgen van. Elk kind verdient het gespaard te worden van wat ik nu moet ondergaan.”

U kunt de hele campagne, waarvan de aanzet gegeven is door de VUB en UZ Brussel, ontdekken tijdens de lancering. Paul De Knop, peter van de campagne, staat u graag te woord, samen met dermatologe Martine Grosberg van het UZ Brussel. Ook Marc Noppen, CEO van UZ Brussel, zal aanwezig zijn, samen met verantwoordelijken van Sport Vlaanderen en Gezond Sporten Vlaanderen. Fotografen en cameramensen kunnen gepaste beelden schieten.

Plaats en datum van de voorstelling:
Tijdens het jeugdkorfbaltoernooi Boechout-Vremde
Kerkweg 1
Boechout-Vremde
Zaterdag 8 juni om 13u00

Paul De Knop Hoogleraar sportsociologie en sportbeleid, Vrije Universiteit Brussel
Frank Pauwels Voorzitter Gezond Sporten Vlaanderen, Gezond Sporten Vlaanderen
Marc Geenen Communicatieadviseur Gezond Sporten Vlaanderen, Gezond Sporten Vlaanderen
Frank Pauwels Voorzitter Gezond Sporten Vlaanderen, Gezond Sporten Vlaanderen