Persuitnodiging: Nieuwe Brusselse culturele trekpleister PILAR opent deuren op VUB-campus

Donderdag 17 oktober 2019 om 17u  – Brussels Humanities, Sciences & Engineering Campus - Gebouw Y – Pleinlaan 2, 1050 Brussel

Beste journalist,

Aanstaande donderdag 17 oktober opent het nieuwe Huis voor kunst & wetenschap PILAR haar deuren op de campus van de Vrije Universiteit Brussel in Elsene. De inhuldiging van het nieuwe gebouw dat de naam “Y” kreeg en onder meer een polyvalente concertzaal, expositieruimtes en een bar herbergt, gebeurt in bijzijn van rector Caroline Pauwels en ministers Pascal Smet en Sven Gatz. PILAR, die het legendarische KultuurKaffee opvolgt, wil uitgroeien tot één van de belangrijkste culturele hotspots voor Brusselse jongeren.

De inhuldiging betekent ook meteen de aftrap van PILAR ASAP, een halfjaarlijks en meerdaags multidisciplinair artistiek festival. Deze eerste editie gaat onder de noemer “For X’ Sake Edition” in op zingeving en levensbeschouwing in onze hedendaagse maatschappij. De openingsavond van PILAR wordt afgesloten door optredens van Belgisch muzikaal talent zoals DVTCH NORRIS en Black Mamba.

U bent van harte welkom op de opening van PILAR en het PILAR ASAP-festival vanaf 17u.

U kan ook om 10u30 langskomen voor een preview van het gloednieuwe gebouw. Lieselotte Vaneeckhaute, coördinator van PILAR, is beschikbaar voor toelichting over de infrastructuur en werking van PILAR.

10u30    Preview voor de pers

17u00    Inhuldigingsceremonie met o.a. welkomstwoord door Caroline Pauwels, panelgesprekken    met Lieselotte Vaneeckhaute, prof. Hans De Wolf, Pascal Smet, Benjamin Dalle en Sven Gatz over PILAR, nieuwe infrastructuur, belang van PILAR voor Brussel, de expo JRSLM en cultuur op de campus.

17u40    Inhuldiging gedenkplaat

17u45    Einde ceremonie + start receptie

20u00    Einde receptie

20u30    IKRAAAN

21u00    Rare Akuma

22u00    DVTCH NORRIS

23u00    Black Mamba

00u30    Yooth

Gelieve uw komst te melden bij Lies Feron, persrelaties VUB ([email protected] of 0484 590 550).

Brussels Humanities, Sciences & Engineering Campus
Gebouw Y -  Pleinlaan 2, 1050 Brussel