Opening BruBotics Rehabilitation Research Center

Interdisciplinair onderzoekscentrum brengt patiënten, wetenschap en technologie samen

Woensdag 14 september, 13u – Erasmus auditorium (4010), Erasmus Hogeschool Brussels Health Campus (Laarbeeklaan 121, 1090 Jette)

Beste journalist

Het belang van robotica in de revalidatiewetenschappen neemt steeds meer toe. BruBotics, de VUB Revalidatie Onderzoeksgroep en het UZ Brussel richten daarom het BruBotics Rehabilitation Center (BRRC) op. Het state-of-the-art lab biedt menselijke bewegingsanalyse en technologie-ondersteund onderzoek aan, wat een grote evolutie betekent voor het gebruik van techniek in revalidatie.

Tijdens de officiële opening stellen de onderzoekers de nieuwe technologieën en behandelingsmethoden zoals augmented en virtual reality, exoskeletten en revalidatierobots graag aan u voor. Gelieve uw aanwezigheid voor 14 september 2022 te bevestigen bij: [email protected].

Programma:

Woensdag 14 september 2022 vanaf 13u

• 13u: deuren open
  • 13u – 13u40: verwelkoming door Prof. dr. Karin Vanderkerken (Vicerector Onderzoek VUB)
  • 13u40 – 14u10: Ontstaan en visie BruBotics door Prof. em.dr.ir. Dirk Lefeber (oprichter BruBotics VUB)
  • 14u10-14u40: gebruik van technologie in revalidatie door dr. Erik Prinsen (hoofd rehab technology, Roessingh Research and Development)
  • 14u40-15u10: van onderzoek naar spin-off, door dr.ir. Pierre Cherelle (CEO Axiles Bionics)
  • 15u10-15u30: visie en toekomst van het BRRC, door Prof. dr. Eva Swinnen (Chair BRRC VUB)
  • 15u30-16u30: Bezoek van het labo en demonstraties van BruBotics revalidatie technologieën.
  • 16u30:  receptie

IR