Nathalie Vlaemynck nieuwe woordvoerder Vrije Universiteit Brussel

Vernieuwd persteam in de startblokken voor academiejaar ’22-‘23

Brussel, 15 september 2022 - De Vrije Universiteit Brussel benoemt Nathalie Vlaemynck als nieuwe woordvoerder. Ze volgt Sicco Wittermans op die een nieuwe uitdaging aangaat binnen het VUB-communicatieteam als Redacteur Externe Communicatie en Nieuws. De VUB bedankt Sicco Wittermans uitdrukkelijk voor zijn jarenlange inzet en wenst hem veel succes binnen zijn nieuwe functie.

Nathalie Vlaemynck was tijdens haar loopbaan actief in diverse communicatiefuncties bij NMBS Europe en Lantis. Ze deed er waardevolle ervaring op in digitale communicatie, copywriting en social media management. ​ In 2020 keerde ze terug naar haar moederuniversiteit de VUB, waar ze aan de slag ging als communicatiemedewerker. Vanaf vandaag neemt ze het woordvoerderschap op van de VUB.

Versterkte perswerking

Naast een nieuwe woordvoerder werd het 'Pers & PR'-team van de VUB versterkt met senior advisor corporate communications en rectorcommunicatie van de VUB, Peter Van Rompaey en met Frans Steenhoudt. Met zijn passie als archeoloog voor wetenschap, gecombineerd met een jarenlange ervaring als journalist neemt hij de perscommunicatie over wetenschap en onderzoek voor zijn rekening. Hij doet dit samen met Lies Feron, een vaste waarde in het persteam. Sam Jaspers (niet op de groepsfoto) ondersteunt het persteam als medewerker persrelaties.

Het 'Pers en PR'-team is onderdeel van de dienst Marketing en Communicatie van de VUB.

Ann Van Driessche, Directeur Marketing en Communicatie, ​ afdelingshoofd 'Pers en PR' en verantwoordelijke crisiscommunicatie VUB: “We onderbouwen onze missie als Urban Engaged University, de forse groei van de universiteit en de internationalisering van de VUB in het kader van Eutopia en het wetenschappelijk onderzoek, op communicatievlak met een versterkt en complementair team van communicatie-experten in zowel traditionele als digitale media. Ik dank Sicco Wittermans voor zijn waardevolle bijdrage tot de perswerking en wens hem, Nathalie, Lies, Frans, Peter en Sam heel veel succes”. ​
P eter Van Rompaey, Frans Steenhoudt, Nathalie Vlaemynck, Lies Feron
Peter Van Rompaey, Frans Steenhoudt, Nathalie Vlaemynck, Lies Feron