Meester Ruben Mottart is Beste leraar van Brussel 2020

Onder de koepel EduXL gingen de Brusselse lerarenopleidingen van de Erasmushogeschool Brussel en de Vrije Universiteit Brussel ook dit schooljaar 2019-2020 samen met BRUZZ op zoek naar de Beste Leraar van Brussel. Meer dan 1.200 mensen brachten in de maanden april tot juni hun stem uit via Bruzz. De jury selecteerde hieruit drie kandidaten: Kim Hoste, kleuterlerares in Basisschool De Windroos; Ruben Mottart, leraar 3de leerjaar in Basisschool Hendrik Conscience en Hamid Boughdir, leraar Engels in het Atheneum GO! for Business. Uiteindelijk kreeg Meester Ruben de titel van “Beste leraar van Brussel 2019-2020”. Alle laureaten krijgen boekenbonnen van Passa Porta, de winnaar ontvangt vandaag een nieuwe fiets.

Meester Ruben geeft les aan het derde leerjaar in Basisschool Hendrik Conscience in Schaarbeek. Leerlingen, ouders en collega’s omschrijven hem als een zeer gedreven leerkracht met veel energie voor zijn leerlingen en de school met oog voor ieder kind. Ruben is blij met deze prijs en benadrukt het belang van teamwerk in het onderwijs.

Het initiatief van de lerarenopleidingen van Erasmushogeschool, de Vrije Universiteit Brussel en de Universitaire Associatie Brussel (UAB) in samenwerking met BRUZZ wil met de jaarlijkse prijs de Brusselse leraren danken. Ruddy Verbinnen, algemeen coördinator UAB “De Brusselse ketjes hebben elk dag gemotiveerde en dynamische leraren die voor hen klaar staan en hen zo goed mogelijk ondersteunen. Leraren die nergens anders zouden willen lesgeven en de uitdagingen van de hoofdstad zien als kansen. Leraren die het verschil willen maken en het beste willen halen uit élke leerling. Leraren die niet alleen fantastisch lesgeven, maar Brussel ook zien als dé leerplek bij uitstek. Dit schooljaar was natuurlijk buitengewoon en vroeg van leerkrachten en schoolteams nog meer inzet en creativiteit. De versnelde digitale omslag bracht heel wat uitdagingen met zich mee. Vele leerkrachten spanden zich in om via digitale lessen, filmpjes, opdrachten, telefoongesprekken en bundeltjes-aan-huis contact met hun leerlingen te onderhouden. Dit jaar zetten we daarom gevoeld het liefst alle leraren in de bloemetjes!”

Gezien de coronamaatregelen vindt de prijsuitreiking op woensdag 25 November om 14u in beperkte kring plaats bij Vélofixer, Anspachlaan 157 te 1000 Brussel, die de eerste prijs sponsorde: een gloednieuwe fiets.

Contact:

Dr. Ruddy Verbinnen