Koning bezoekt duurzame VUB start-up

VUB start-up Konligo ontwikkelt herbruikbare en snel installeerbare standen en tenten

Op woensdag 20 februari bezoekt Koning Filip een reeks Brusselse start-ups in circulaire economie en duurzaamheid. Een daarvan is “Konligo”, dat robuuste structuren voor tijdelijke evenementen maakt die makkelijk geïnstalleerd/gedemonteerd kunnen worden en herbruikbaar zijn. Konligo is ontstaan uit onderzoek van Niels De Temmerman en Tine Tysmans, professoren ingenieur architectuur en bouwkunde aan de Vrije Universiteit Brussel en wordt gesteund door Innoviris.

Voor beursstanden wordt vaak gewerkt met houten structuren, die na eenmalig gebruik worden weggeworpen. Daar wil het team van VUB-ingenieurs achter Konligo verandering in brengen. Ze  ontwikkelden daarom opvallende en volledig opplooibare structuren die kunnen dienst doen als beursstand (“Ondo”-model) of festivaltent (“FasTival”). Dankzij hun materiaalkeuze worden natuurlijke hulpbronnen ontzien en afval vermeden.

Aushim Koumar, ingenieur bouwkunde en oprichter van Konligo, voelt zich vereerd dat de Koning de tijd neemt om hen te komen bezoeken:  “Onze droom is dat de wereld van tijdelijke evenementen geen afval meer genereert, en ook de natuurlijke hulpbronnen niet meer uitput. Dit doen we door eye-catching standen en tenten te maken die volledig herbruikbaar zijn. Door robuuste en mooie structuren te voorzien die op een gemakkelijke manier geïnstalleerd en gedemonteerd kunnen worden, kunnen we afstappen van de huidige praktijk van houten structuren die na eenmalig gebruik in meestal gemengde containers worden gesmeten.”

Noot voor de pers: u bent van harte welkom op het persmoment. Gelieve uw komst te bevestigen bij Lies Feron (VUB marcomdienst) of Aushim Koumar (Konligo)

Contact: Aushim Koumar - 0479 95 25 16

www.konligo.com  - https://youtu.be/liY1YKsADgI

Programma bezoek Koning 20 februari 2019

16u: aankomst van de pers in Greenbizz

16u-16u40: in zalen M2+M3: Greenbizz en Tivoli presentatie, praktische briefing door het Paleis.

17u00: Aankomst van de Koning in Dieudonné Lefèvrestraat 37

17u03-17u10: Bezoek aan Cityfab 1 - Onthaal en presentatie door Maïté Dupont.

17u10-17u20: Bezoek aan En Stoemelings - Welkom en presentatie, proeverij aan de bar.

17u20-17u40: Werkbijeenkomst in het Atrium - Aanwezig aan de ronde tafel:

1.           Antoine de Borman, president van citydev.

2.           Benjamin Cadranel, CEO van citydev.

3.           Julien Meganck, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Greenbizz.

4.           Jonas Douin, Hytchers

5.           Abdellah Touhafi, Lumentie