Kindercampus Theodoor opent feestelijk de deuren

15 september 2022

Op donderdag 15 september wordt kindercampus Theodoor op de Brussels Health Campus van de Vrije Universiteit Brussel in Jette, officieel ingehuldigd. De nieuwe kindercampus komt tegemoet aan de grote nood aan school- en kinderopvangplaatsen èn aan geïntegreerde kind- en gezinsondersteuning in grootstad Brussel. Verschillende partners bundelden de krachten om dit unieke project vlakbij het Laarbeekbos te realiseren. U kunt zich als pers aanmelden bij de persrelaties van de VUB.

• Programma
  • 15u30 ​ Ontvangst aan de ingang van de kindercampus
  • 16u ​ Verwelkoming
  • Schoolbankgesprek met Brussels ministers Sven Gatz en Elke Van den Brandt en Vlaams minister Benjamin Dalle, vertegenwoordigers van GO!, VUB en UZ Brussel
  • Filmpjes over het leven zoals het is op de kindercampus
  • 16u40Onthulling inhuldigingsplaat en opening kindercampus
  • 16u50Rondleiding en receptie

Een unieke samenwerking tussen diverse kind- en gezinsondersteunende organisaties

Kindercampus Theodoor is een geïntegreerd bredeschoolproject met kleuter- en lagere school Theodoortje van GO! Scholengroep Brussel, de buitenschoolse opvang IBO, het kinderdagverblijf van de VUB, een consultatiebureau van Kind & Gezin, Huis van het Kind Theodora, consultatieruimtes voor CAW én lokalen voor de Jetse scouts de Faunaten. Elke organisatie heeft een eigen plek in het gebouw en een afzonderlijke ingang, maar in de praktijk werken ze nauw samen en ondersteunen elkaar. De vertrouwde omgeving van de school of het consultatiebureau zorgt ervoor dat vragen over gezondheidszorg, welzijn, vrijetijdsaanbod, opgroeien of opvoedingsondersteuning makkelijker worden beantwoord.

__________________________________________________________________________________

Praktisch

Donderdag 15 september 2022 – 16 uur (ontvangst vanaf 15u30)

Kindercampus Theodoor - Brussels Health Campus - Laarbeeklaan, 117 - 1090 Jette

Bereikbaar via ingang 3 van de campus, een plan vindt u HIER. Openbaar vervoer of parkeermogelijkheid op de parking van de faculteit (nummerplaatregistratie via deze link).

Kindercampus Theodoor werd gerealiseerd dankzij de steun van:

​ ​

Story image