Innovatief state-of-the-art biotech onderzoek van 5 Vlaamse universiteiten op knowledge for growth 2019

Niet minder dan 25 technologieën in MedTech, ontwikkeling en testen van medicijnen, digitale gezondheidszorg en AI worden door de vijf Vlaamse universiteiten in de kijker gezet op knowledge for growth, dé Europese life sciences conferentie. De perfecte gelegenheid dus om kennis te maken met de meest recente, marktrijpe innovaties ontwikkeld door universitaire toplabo’s.

TTO Flanders is een gezamenlijk initiatief van de Universiteit Gent, Universiteit Antwerpen, KU Leuven, Vrije Universiteit Brussel en Universiteit Hasselt. De technology transfer offices (TTOs) van deze universiteiten staan in voor de kennis- en technologietransfer van de universiteiten en geassocieerde hogescholen naar private en publieke partners.

Interesse in samenwerking? Ontdek ons op knowledge for growth

Tijdens de Research-to-Business-sessie, zullen onderzoekers en business developers van alle Vlaamse universiteiten een aantal projecten pitchen. De geselecteerde valorisatieprojecten bestrijken een ruim toepassingsgebied en de onderzoeksteams zijn actief op zoek naar partners voor verdere ontwikkeling of potentiële klanten.

Tijdens de pauzes van de conferentie vind je ons in de posterhal waar 15 academische showcases gedemonstreerd worden.

TTO Flanders R2B pitches:

1. µFlow Cell - Valorization of Microfluidics (VUB)
  2. The sPDGFR-beta containing PRTA-score is a novel serological diagnostic algorithm for significant liver fibrosis (VUB)
  3. Probiotic formulations targeting the respiratory tract (UAntwerp)
  4. MinTR immunoinformatics platform (UAntwerp)
  5. APN targeting: Entry portal through the intestinal barrier (UGent)
  6. Recombinant extracellular vesicles (R-EV) as reference standard for Biofluid processing and instrument calibration (UGent)
  7. Shifting insights into the pathogenesis & treatment of PolyCystic Ovary Syndrome (PCOS) (KU Leuven)
  8. A profibrinolytic diabody targeting PAI-1 and TAFI for treatment of acute thrombotic disorders (KU Leuven)
  9. Regulation of phosphosdiesterase 4D (PDE4D) as a new approach to stimulate repair in multiple sclerosis (UHasselt)
  10. Early inflammation associated biomarkers as a potential diagnostic tool in chronic diseases (UHasselt)

Meer details over de pitches vindt u op  https://knowledgeforgrowth.be/exhibit/r2b-by-tto-flanders/