Belgische smoothie-automaat klaar voor Europese doorbraak

VUB-alumni doen laatste gebruikerstest bij Brusselse studenten

De pers is van harte uitgenodigd om de allereerste automatische smoothie-machine uit te testen - op vrijdag 1 juni 2017 om 15.30u.

Glenn Mathijssen en Philippe Hennin, voormalige ingenieursstudenten van de Vrije Universiteit Brussel, bedachten in de zomer van 2014 het concept van de allereerste geautomatiseerde smoothie-automaat. In 2015 lanceerden ze hun start-up ‘Alberts’. Het eerste prototype van de Alberts Smoothie Station – die manueel bediend werd – testten ze in de zomer van 2016 in het studentenrestaurant van de VUB. Met de feedback die ze van studenten kregen, werkten ze verder aan het automatiseringsproces. Een jaar later is de volautomatische smoothie-machine klaar voor gebruik en zijn het wederom de blokkende VUB-studenten die als eerste van de smoothies kunnen genieten.

Sinds eind mei kunnen VUB-studenten en -personeelsleden een verse smoothie kopen op de campus in Etterbeek. Elke smoothie bevat enkel puur fruit en groenten. Er wordt alleen gefilterd water aan toegevoegd. Studenten kiezen een van de zes voorgeprogrammeerde recepten en met één druk op de knop produceert de machine een verse smoothie.

Glenn Matthijssen, Ingenieur Werktuigkunde en Elektrotechniek en medeoprichter van Alberts: “We volgen het productieproces van zeer nabij op en zijn blij met alle feedback die we van de studenten en andere gebruikers krijgen, zodat we kunnen blijven innoveren. Ondertussen gaat het heel snel met Alberts. Na de lokale lancering in Brussel en regionale lancering in de rest van Vlaanderen, willen we in 2019 de Europese markt opgaan. Ondertussen krijgen we ook aanvragen vanuit alle hoeken van de wereld.”

Caroline Pauwels, rector van de VUB, juicht het ondernemerschap van de voormalige VUB-studenten toe.

“Het doet me plezier dat twee jonge, creatieve mensen met een innovatief idee elkaar gevonden hebben aan de VUB, hun idee weten te vertalen naar de markt en er vervolgens ook nog eens internationaal succes mee oogsten. Ondernemen vergt veel creativiteit en durf. Het is de verantwoordelijkheid van onze universiteit om studenten hierop voor te bereiden en hen hierin te ondersteunen. Studenten en alumni zien slagen in hun projecten geeft ontzettend veel voldoening. VUB heeft de ambitie om ook in de toekomst een kweekvijver te zijn voor jong ondernemingstalent.”

Persvoorstelling Alberts Smoothie Station op vrijdag 1 juni om 15.30u

U bent van harte uitgenodigd op de voorstelling van de allereerste automatische smoothie-machine.

15.30: Verwelkoming door rector Caroline Pauwels
15.40: Introductie over de Albert Smoothie Station – door Glenn Mathijssen
15.50: Smoothie tasting

Vrije Universiteit Brussel

Studentenrestaurant

Gelieve uw komst te bevestigen door een mail te sturen naar Claudia Parms via [email protected] of telefonisch te bevestigen via +32 472 40 30 82.

Woordvoerder

Claudia Palms
Communicatieverantwoordelijke Alberts
M +32 472 40 30 82

E [email protected]

Over Alberts

Alberts is een Belgische start-up opgericht in 2015 door drie jonge ondernemers. Op reis in New York zochten ze een gezonde snack, stapten een smoothie bar binnen en zagen dat deze snack niet zo gezond is als ze lijkt. Daarom gebruikten ze hun eigen technologische achtergrond als ingenieur om zelf met een oplossing op de proppen te komen: de Alberts Smoothie Station. Deze smoothie-automaat stelt een gepersonaliseerde health boost samen in 90 seconden, met als doel gezondheid binnen handbereik te realiseren. De smoothies zijn gezond. Ze zijn 100% vers en natuurlijk, want ze bestaan uit puur water, en diepvriesfruit en -groenten voor een optimaal behoud van nutritionele eigenschappen. We revolutioneren het snackgedrag op de werkvloer met ons betaalbaar en gezond alternatief.

www.alberts.be
www.alberts.be/h50-belgium