€225.000 extra steun voor VUB-studenten

1 jaar VUB Caroline Pauwels Noodfonds

Ruim 1 op 5 VUB-studenten heeft ooit tijdens haar studie bijkomende steun nodig. Om de studies van deze studenten op zulke momenten niet in gevaar te brengen richtte VUB-rector Caroline Pauwels vorig jaar het Noodfonds voor studenten op. Hiermee wil zij studenten financiële, materiële, sociale en psychologische steun bieden. ‘Als studenten het moeilijk krijgen dan volstaan talent, inzet en toewijding niet om een diploma te behalen, vertelt rector Pauwels. ‘De missie van mijn Noodfonds is om gelijke onderwijskansen te waarborgen. Want zo maken we onze samenleving weerbaarder en inclusiever.

Het VUB Caroline Pauwels Noodfonds voor studenten verleent beperkte en tijdelijke steun aan nationale en internationale studenten voor wie de bestaande sociale voorzieningen van de VUB onvoldoende of niet toegankelijk zijn. In minder dan een jaar tijd werd er dankzij de VUB Foundation en de steun van 1.450 alumni, medewerkers, sympathisanten en bedrijven €225.000 ingezameld voor het Noodfonds.

Studenten getuigen

Zes studenten die hun studies kunnen voortzetten dankzij steun van het Noodfonds, doen hier anoniem hun verhaal.

Over VUB Foundation

De VUB Foundation werft filantropische fondsen bij bedrijven, organisaties en particulieren. Het beleid van de fondsenwervende dienst van de VUB steunt op de overtuiging dat elke filantropische gift maatschappelijke return krijgt. ‘Ons doel voor het VUB Caroline Pauwels Noodfonds is ambitieus maar ook simpel’, zegt VUB Foundation medewerker Erkut Gultekin: ‘Zoveel mogelijk fondsen werven om zoveel mogelijk studenten te helpen. We laten niemand achter. En daarom de leuze die als rode draad loopt door deze campagne: #LeaveNoOneBehind.

www.vub.be/caroline-pauwels-noodfonds

Contact: