VUB opnieuw decor van slotmanche X2O Badkamers Trofee

Elite Mannen en Vrouwen schitteren in Memorial Paul De Knop en Memorial Caroline Pauwels

Op zondag 18 februari worden de VUB Main Campus en de ULB Campus de la Plaine voor de zesde keer op rij omgetoverd tot een cyclocrossparcours voor de Soudal Brussels Universities Cyclocross, de slotmanche van de X2O Badkamers Trofee. De elitewedstrijden bij de mannen en vrouwen zijn vorig jaar herdoopt naar de Memorial Paul De Knop en de Memorial Caroline Pauwels, ter nagedachtenis van de overleden ererectoren die beiden grote pleitbezorgers waren van de veldrit op de campus.

De top van de mannelijke en vrouwelijke veldrijders strijdt dit jaar opnieuw tussen de aula’s en het groen op de universiteitsterreinen voor een podiumplaats. De Memorials Paul De Knop en Caroline Pauwels worden voorafgegaan door de strijd van de Junioren Mannen en de U23 Mannen.

​Een toegangsticket voor dit evenement kost 15 euro in voorverkoop en 17 euro ter plaatse. Tickets in voorverkoop zijn beschikbaar op de site van de Brussels Universities Cyclocross. Kinderen jonger dan 12 jaar betalen geen inkomgeld. Ook VUB’ers (studenten, personeel en alumni) krijgen gratis toegangstickets mits inschrijving via deze link en een aanmelding op de dag zelf in de U-Residence op de VUB Main Campus (opgelet: beperkt aantal tickets). De pers die ter plaatse aanwezig wenst te zijn, dient zich te accrediteren via deze link.

​Wie niet ter plaatse kan zijn, kan terecht bij Sporza of op Sporza.be waar zowel de strijd bij de Elite Vrouwen (start om 13u45) als de Elite Mannen (15u) live te volgen is.

Story image

Praktische info