CPDP2022: Data Protection and Privacy in Transitional Times

Speciale gast: activist en veiligheidsanalist Chelsea Manning

CPDP begint met de Opening Night op 22 mei, en de volledige conferentie op 23 mei. Het grote thema: Wat heeft de toekomst in petto voor gegevensbescherming, nadat de COVID-19 pandemie ons gebruik van technologie drastisch heeft veranderd? Beleidsmakers, juristen, academici, consultants, privacy-activisten, het maatschappelijk middenveld, kunstenaars en journalisten uit de hele wereld zullen elkaar ontmoeten voor de vijftiende editie van CPDP, de toonaangevende conferentie over privacy en gegevensbescherming in Europa.

Persconferentie - woensdag 18 mei 2022, 10:30

Onze algemeen directeur Bianca-Ioana Marcu en EU-partners van hoog niveau zullen het evenement inleiden tijdens onze algemene persconferentie in de Press Club Brussels Europe, Froissartstraat 95, 1040 Brussel.

Opening Night zondag 22 mei 2022, 18:00, Area 42, Paleizenstraat 46 A, 1030 Schaarbeek

Panel 1: Privacy Against Power – in conversation with Chelsea Manning

Professor Bart Preneel, Nym CEO Harry Halpin in gesprek met activist en veiligheidsanalist Chelsea Manning

Panel 2: Vulnerable Individuals in the Age of AI Regulation

Het officiële openingsevenement, georganiseerd door de Brussels Privacy Hub

Maandag, 23 mei 2022, 10:30 -

Persconferentie met Chelsea Manning bij de start van CPDP.

Maandag 23 mei 2022, 8:30 - Woensdag 25 mei 20:00

CPDP-conferentie

Net als in voorgaande jaren biedt CPDP drie dagen van grensverleggende lezingen en side events in de smeltkroes van het digitale en politieke veld. CPDP2022 voorziet in meer dan 80 panels en 400 sprekers, die actuele debatten bieden op het gebied van informatietechnologie, privacy en gegevensbescherming.

De onderwerpen van de sessies variëren van socio-technische risico's van kunstmatige intelligentie en de door de EU voorgestelde regulering van AI door middel van de Wet op de Artificiële Intelligentie, online manipulatie van gegevens en duistere patronen, perspectieven op internationale gegevensstromen en trans-Atlantische gegevensovereenkomsten, privacy, gegevensbescherming, digitale infrastructuren en nog veel meer. Daarnaast zullen kunstenaars, studenten en activisten samenkomen om nieuwe perspectieven te bieden en manieren om om te gaan met de meest dringende vragen in de digitale wereld van vandaag.

Nieuw dit jaar is CPDP Global, een volledig online track op dinsdag 24 mei die de schijnwerpers richt op wereldwijde ontwikkelingen op het gebied van gegevensbescherming-privacy.

CPDP organiseert ook een reeks nevenevenementen, waaronder een panel met Chelsea Manning dat deel uitmaakt van de Opening Night georganiseerd door Privacy Salon, Nym Technologies en de Brussels Privacy Hub.

PRAKTISCH De 15e editie van CPDP vindt plaats van 23 tot 25 mei 2022. Het persevenement vindt plaats in Press Club Brussels Europe, Froissartstraat 95, 1040 Brussel op 18 mei.

Info, programma en nevenactiviteiten: http://www.cpdpconferences.org/-

Persoonlijke accreditatie: Journalisten hoeven geen inschrijvingsgeld te betalen voor de conferentie. Journalisten kunnen zich inschrijven door contact op te nemen met [email protected]. Let op: een officiële perskaart is vereist. Indien u niet over een perskaart beschikt, gelieve ons dan een bewijs te bezorgen dat u voor een mediakanaal werkt.

Volg CPDP op Twitter (@cpdpconferences) en LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/cpdpconferences/. Neem deel aan de online conversatie met de hashtag #CPDP2022.

Bekijk video's van eerdere edities op ons YouTube-kanaal (https://www.youtube.com/user/CPDPConferences)

RC
Sicco Wittermans