Persuitnodiging: Kunsten- en wetenschapsfestival CurieuCity daalt voor tweede keer neer in Brussel

Na het succes van de eerste editie in Molenbeek in mei 2024, is Curieucity terug voor een tweede editie. Dit jaar houdt het festival van 27 tot 29 september halt in de wijk van het Moeras van Wiels in Vorst. CurieuCity #2 nodigt jong en oud uit om gratis de wereld van de biodiversiteit, natuurwetenschappen én kunst te ontdekken.

U bent van harte welkom voor een rondleiding van het festival op zaterdag 28 september om 10u30. Verzamelpunt: bar van het Centrum voor Hedendaagse Kunst Wiels , Av. Van Volxem 354, 1190 Vorst.

Gelieve uw aanwezigheid voor vrijdag 27 september te bevestigen via Koen.Stein@vub.be.

Meer informatie

Meer info via www.curcieucity.brussels. Curieucity wordt gefinancierd door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest via Innoviris. Een project van de zusteruniversiteiten ULB en VUB en hun artistieke partner OHME, met de steun van de Nationale Loterij en haar spelers en van de VGC voor het traject in de lokale Nederlandstalige scholen.

Op het programma

• Verkenning van het Wiels Moeras: Ontdek de diversiteit van de lokale flora en fauna en test de kwaliteit van het water terwijl je de micro-organismen die er leven observeert.
  • De wereld van schimmels in Ten Weyngaert: Duik in de fascinerende wereld van schimmels en leer meer over hun vitale ecologische rol en de nieuwe perspectieven die ze bieden op onze samenleving.
  • Communicatie en samenwerking bij P.A.R.T.S: Ontdek hoe soorten communiceren en samenwerken, met levende werken van Anne Marie Maes en een reflectie over de taal van walvissen.
  • Micro-organismen en Microzoo: Ontdek de onzichtbare wereld van rotiferen in L'Imprimerie en bezoek de microzoo in La Marelle.
  • Workshops en spelletjes bij Divercity en La Marelle: Interactieve activiteiten voor kinderen en volwassenen, waaronder de Land Connection Practices participatieve kunstactie in Parc Duden.

WE